Pages - Menu

February 14, 2014

Cîți oameni, atîtea visuri... americane

[...]
„Ai de gînd să pleci înapoi?”
„Nu, domnule. Nu acum. Încă nu am făcut ceea, pentru ce am venit.”
„Pentru ce ai venit în America?”
„Cred, ca toată lumea, pentru visul american.”
„Și ce este visul american pentru tine?”
„Păi, domnule, toate astea, această limuzină, aceste clădiri, oportunitățile... toate astea.”
„Ar putea fi, dar adevăratul vis american este să ajungi om legendar.”
„Legendar?!”
„Da, doar aici poți să întîlnești un bucătar-legendar, portar legendă, oamenii spun legende chiar și despre cel care curăță încălțămintea celor din fotoliu. Asta e! Ăsta-i visul american. Restul... mașinile, costumele, lucrurile...toate astea se obțin...”

Mda, cum am menționat în titlul postării, cîți oameni, atîtea visuri americane, o continuare probabil, ar fi - cîte visuri americane, atîtea vieți spulberate. Nu sunt împotriva visului american, îl am și eu pe al meu. Posibil, ceea ce mă deranjează este grandoarea care s-a dat aceste-i expresii de vis american. Prea multe aspirații false, dure și imposibile s-au încununat în acest vis american. Prea e ca în reclamele teleshoping, cînt ți se prezintă un produs țeațea, dar în realitate primești un produs beaca. Prea te scurge de puteri visul acesta american.

E, totuși, o simplă aspirație, un scop, un obiectiv, care are rolul de a ne păstra vii și activi, dar nu un venin care să ne ia mințile încet, dar sigur.


No comments:

Post a Comment