Pages - Menu

December 1, 2013

Pentru că eu în sfîrșit am învățat să zîmbesc

Anul acesta, perioada Crăciunului e parcă mai frumoasă și mai mult așteptată. Ce o face astfel, nuștiu. Dar e minunat. Vreau un asemenea sentiment tot anu-mprejur.

Pînă și fețele înăcrite ale rușilor de la Brighton Beach îs mai optimiste, iar babușka care vinde русские пирожки e parcă mai sprintenă. Pînă și cearta nevinovată de la stația de autobus dintre doi bătrînei, un el și o ea, e parcă mai de sărbătoare. Luminițele stradale care amintesc venirea sărbătorilor de iarnă, strălucesc mai aprins și mai colorat anul acesta.

Fața mea pare tristă de cele mai multe ori. Asta nu înseamnă neapărat că sunt tristă, așa mi-i fizionomia. Cum altfel, mă trag dintr-o țară fostă URSS, am crescut văzînd fețe triste pe stradă, ascultînd certuri în troleibus și etc cu zeci de exemple. Fața tristă ar trebui să fie logo-ul Moldovei.
* * *
Apropo de zîmbet. Zilele trecute, așteptîndu-mi liniștită rîndul pentru o poză de pașaport, în fața mea doi, soț și soție. El rus, ea americancă. El se aranjează bine-frumos în fața camerei foto și paf, păsărica ))) gata.
Ea: why didn't you smile???
El: what?! why should I smile?! this is a passport photo, you don't smile.
Ea: who said that?
El: come on, nobody smiles for passport photo.
Ea: we smile
El: ha!
Exact, cine a zis că nu trebuie să zîmbim pentru poza de pașaport?! Eu acum zîmbesc, dar nu întotdeauna am zîmbit, cînd nimeni nu mi-a zis de fapt, să afișez o față serioasă, dar am făcut-o de fiecare dată, pentru că așa am văzut la mama și tata, și mi-a fost suficient. Ei au văzut la alții și tot așa. Cine naiba a impus tîmpeniile astea de doi bani în societatea fostă urss???
* * *
Anyway, revenind la atmosfera sărbătorilor de iarnă. Frumoasă atmosferă. Se uită lumea ciudat la mine că zîmbesc... ca o nebună, ar zice ei, ruși btw, de asta se uită ciudat, căci dacă ar fi fost americanii din America, aveau să mi se alăture.

Zîmbește sufletul din mine.  
Happy Holidays! 

2 comments:

  1. Mi-a furat un zambet postarea ta! :)

    ReplyDelete
  2. subscriu la ce zisă Issa.
    nici eu nu te ştiam atât de zâmbitoare. da' e drăguţ.poate-i molipseşti și pe restu' rușilor
    happy holidays!

    ReplyDelete