Pages - Menu

November 22, 2013

Pentru că timpul costă rubli

Time is money (Benjamin Flanklin) aud des la New York de la unii pe care, scuzați-mi critica, i-aș numi lacomi, nesătui și mereu nemulțumiți de ei. La o a doua gîndire însă, aici timpul într-adevăr e bani și nu numai aici. Nu-i simți atunci cînd îi muncești sau îi faci cum ar zice moldoveanul, dar îi simți atunci cînd nu-s, nu vin de nicăieri și cum aici numai aerul e gratis, apoi valoarea timpului este direct exprimată în bani.

Dar cum you can get more money, but you cannot get more time (Jim Rohn), atunci cu banii poți ajunge la faliment, ceea ce nu se va întîmpla cu timpul.

Aproape toate discuțiile cu aproape oricine se rezumă la bani, lipsa sau insuficiența lor. Suntem impotenți fără o sursă de venit, din păcate.

Ideea e că noi, oamenii, am pierdut valoarea adevărată a tot ceea ce ne înconjoară. Am ridicat la rangul de prioritate chestii care încet, dar sigur, ne distrug.

4 comments:

  1. Iar tu nu te-ai dus in US pentru bani, nu? Come on, vorba lui Mark Twain... Nu inteleg de ce ar merge cineva in SUA, ca sa-i fie mai bine, si, dupa o vreme, s-ar trezi asa predicand ca tine in contra foamei de bani americanesti? Pai, hai inapoi, acasa!

    ReplyDelete
  2. Ah vezi, n-ai făcut altceva decît să confirmi spusele mele în postare, că totul se rezumă la bani. Îmi pare rău. „Nu inteleg de ce ar merge cineva in SUA, ca sa-i fie mai bine...” acest „bine” pentru tine însemnînd bani, bani, bani și iarăși, îmi pare rău. Am venit în SUA, nu pentru ca să-mi fie mai bine, dar pentru ca să scap de răul de acolo, de unde am plecat. Acel „rău” încluzînd Și oameni a căror activitate de bază era - critica sau arătatul cu degetul... ca să nu arăt și eu cu degetul acum.

    ReplyDelete
  3. Sa nu-mi spui acum ca ai mers pentru aerul mai proaspat si vanzoleala de pe strada... Nu pot "cumpara" asta, vorba americanilor.

    Teoria ta nu tine deloc, teoria prin care iti justifici, adica, mutarea in SUA. Daca voiai doar o schimbare de aer, de atmosfera, de chipuri si obiceiuri, puteai merge foarte bine intr-un stat arab sau in Israel. Dar ai ales SUA, pentru ca e imposibil ca SUA sa nu insemne pentru tine fix ceea ce inseamna pentru toti, pana la un anumit punct: bunastare (chiar daca nu strict bani, insa nu exista bunastare si liniste fara costuri!), libertate, democratie, absenta amenintarii ruse etc. You name it!

    Iti spun, poate nu realizezi: in insasi optiunea ta pentru US sta raspunsul la intrebarea de ce tocmai acolo! Altfel, alegeai o tara mai "modesta".

    Daca "valorile" pe care le imbartisezi sunt atat de realmente spirituale, te retrageai la manastire, mergeai in Tibet, in Africa, voluntara.

    Eu nu vreau decat sa arat ca discursul tau nu este credibil tinut din New York, sau de unde te afli. Ca nu cred ca locuiesti in cutie de carton. Si nu te incalzesti la tomberon. Ci iti permiti o cafea la Starfucks, o vizita la MoMA etc.

    ReplyDelete
  4. Cristian, ai dreptate, aș fi putut să merg în orice țară din lume, alegînd după democrație, valori, aer, chipuri, obiceiuri etc. Dar am ales SUA, pentru că din totdeauna am considerat anume SUA -simbol- al democrației și puterii. Am ales să merg acolo unde am știut că o să găsesc ceea ce EU am căutat, iar motivele care-i fac pe alții să vină în SUA, nu mă interesează nici cît negru sub unghie.

    Bani, oriunde în lume, ORIUNDE, ai nevoie pentru a supraviețui cel puțin, iar cîștigurile financiare se reflectă direct în munca depusă. Nici aici, banii nu se culeg din copac. Nici aici, banii nu-i primești în dar. Nu am trăit într-o altă țară decît Moldova și nu pot să fac comparații. Îmi expun simpla opinie bazată pe propria experiență și pentru că sunt la NY, atunci experiența-mi este ny-eză.

    Nu am vrut să demonstrez nimic alegînd o țară mai „modestă”.

    În continuare, nu va fi decît cuvîntul meu, împotriva cuvîntului tău.

    ReplyDelete