Pages - Menu

October 4, 2013

Bucăți de foi rupte

Îmi văd gîndul pe-o bucată de hîrtie ruptă dintr-un caiet de linii mari. A fost ruptă din fugă sau din nervi, sau îmi pare că din disperare. Gîndul mă întreabă „ce fac?”- „I'm doing the right thing.” și tot aici mi-amintesc întrebarea unui om întîlnit o singură dată, cîțiva ani în urmă, dar neuitat nici pînă acum din cauza întrebării - „а ты на каком языке думаешь?”- reiese că am mințit cînd am zis că gîndesc în română. Niciodată n-am gîndit în română. Dacă există limba moldovenească, atunci eu în această limbă am gîndit aproape toată viața. Gîndurile, evident, s-au adaptat prezentului, nu și faptele însă.

O altă bucățică de foaie mă întreabă: „dacă ai avea 30 de secunde pentru a spune ceva întregii lumi, ce ai spune?”- „mai presus de toate sîntem oameni și fiecare om are o viață, fiecare să creadă în ceea ce crede și fiecare să facă ceea ce face, dar cel mai important, fiecare om să lase pe ceilalți oameni să facă și să creadă (în) ce vor.” acesta fiind primul gînd venit, mîine probabil aș spune altceva.

Citatul zilei: We are healed of a suffering only by experiencing it to the full. (Marcel Proust)

2 comments:

  1. Proust stia si engleza? Stiam ca se descurca de minune in franceza, dar... Excelenta fotografia?

    ReplyDelete
  2. Au știut alții engleza pentru el. Tu mă întrebi pe mine dacă fotografia e excelenta (?) Da, este.

    ReplyDelete