Pages - Menu

June 11, 2013

Fii atent la semnele care ți le dă viața

       Nimic nu e întîmplător. Fiecare eveniment îți spune ceva. Azi, am lăsat totul să decurgă în mod normal, ca de obicei, dar am depus mai multă atenție în a observa cu adevărat cum decurg acțiunile în jurul meu și cel mai mult am încercat să înțeleg ce consecințe ar putea să aibă fiecare acțiune în parte. Momente care în mod normal m-ar fi iritat sau enervat, m-ar fi oprit în loc, pentru a mă gîndi la pasul următor sau doar mi-ar fi trezit sentimentul de ciudă, sau grabă, sau retrăială, azi am trecut prin ele și nu mi-am permis să le simt. Ideea a fost să accept aceste „nemulțumiri” ale mele, așa cum vin ele, pentru ca exact în momentul următor să văd cum totul se așează la locul cuvenit, exact așa cum mi-ar fi plăcut mie de la bun început.  
       Nu-i greu să observi semnele care ți le dă viața, cum s-a spus, cred că mai greu e să le înțelegi. Răbdarea e cuvînt cheie. Să acceptăm, să răbdăm și să lăsăm timpul să-și facă treaba, pentru că o face bine.
       Semne ale vieții există, important e să le observăm și să le înțelegem, dar cel mai important este să acționăm. Exact ca acele semne de circulație care ne feresc de pericole, ne avertizează sau ne ghidează acolo unde vrem să ajungem, sunt și semnele care ni le dă viața. Dacă le observăm la timp și dacă le respectăm, atunci ele ne vor duce la destinația dorită.
       De multe ori nu vedem, pur și simplu nu vedem o frază sau o întîmplare, pe lîngă care trecem cu nepăsare. Aproape niciodată nu ne amintim de acel film văzut la un moment aleatoriu în viața, de acea melodie care răsuna din spatele perdelei unui geam deschis pe lăngă care treceam în grabă, de o fotografie căzută întîmplător sub ochi, etc. Erau, poate încă sunt răspunsuri la întrebări și soluții pentru probleme.
       Mereu grăbiți, mîndri, atoateștiutori, prea siguri și încrezuți în noi, am pierdut capacitatea de a ne îndoi. Am renunțat să mai gîndim la unele capitole, cînd e nevoie și suficient doar să apeși un buton și deja știi ce o să se întîmple pe ecranul computerului.
     

No comments:

Post a Comment