Pages - Menu

July 2, 2013

Explicații inutile pentru oameni inutili

Am citit azi pe facebook un status postat de unul din puținii lectori preferați de mine pe vremea cînd eram la Universitate, d-na Raisa Enachi. Cu tot respectul, mi-am permis să-l copiez și să-l postez aici, pentru că vreau să desfășor în continuare un gînd, un pic-un pic deviat de la ideea statusului.
Oricât de mult te-ai deschide sau ai dezvălui despre tine, oricât de sincer și de cinstit ai fi, vor exista întotdeauna oameni care te vor vedea cu totul altfel și care cu siguranță nu te vor întelege. Și atunci e bine să nu îți irosesti energia cu explicații.
Sunt cuvinte pe care poate le-aș fi spus și eu dac-aș fi avut darul să gîndesc mai limpede și simplu. Nu-l am însă. Din păcate, aproape niciodată nu s-a înțeles ideea cuvintelor mele, probabil nu le-am combinat corect și aproape întotdeauna a trebuit să explic o dată sau de două ori sau continui încă să explic ceea ce am vrut să zic. Mereu m-am învinovățit pe mine că nu pot să-mi exprim gîndurile mai simplu, pe înțelesul majorității. Ajunge însă. Cu toate astea, există oameni, puțini, îi număr pe degetele de la o mînă, care mereu m-au înțeles, din jumate de cuvînt sau din priviri și reacții numai. Ei sunt oamenii mei de suflet.

Opinia mea generală este că oamenii care nu înțeleg pe alții, sunt cei care nu ascultă, care sunt cu capul în nori, distrați sau se gîndesc la ce vor mînca diseară, pentru că dacă ar fi concentrați la ce se discută și dedicați subiectului de discuție, atunci nu ar exista lacunele astea de neînțelegere și necesitatea de explicații, care după cum s-a menționat în postare sunt irosire de energie.

 

2 comments:

  1. Să-l „copiez”, nu să-l „copii”. La fel: eu „cheltuiesc”, nu „cheltui”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Corectat :)
      Evident, o duc mai bine cu "moldoveneasca" decît cu româna.

      Delete