Pages - Menu

March 12, 2013

Despre motivație

       Accesez google...punct ro, de data asta. N-am nimic în gînd sau vreo intenție să caut ceva. Pierd vreo 3 minute privind ecranul laptopului...nu-mi amintesc să fi clipit vreodată, dar nu-mi amintesc doar. Am observat însă, fiecare firicel de praf așezat la odihnă încît puteam să-mi scriu numele cu degetul ... nu-i nimic, îl pun pe fugă...mîine. Decid. Azi citesc despre motivațieO decizie bună am luat. 
       Am citit doar 5 rînduri din primul articol accesat și mi s-a făcut rușine de mine. M-aș fi ascuns undeva, dar nu mă pot lăsa singură. Știam totuși dinainte, ceea ce am citit. Diferența însă, care m-a făcut să simt ceea ce am simțit, a fost că mi-am văzut gîndurile scrise. Explic. Orice om gîndește, realizează și gîndește în continuare, nimic deosebit, nicio emoție, nicio motivație, nicio reacție, iar dacă scrii gîndul - îl vezi. Este exact ca și diferența dintre vorbă și faptă. 
       În fine, ideea era cu totul alta. Vreau să relatez concluzia mea despre ceea ce am citit despre motivație.  

Nu e bine să avem o zonă de confort a noastră. Aceasta nu ne permite să ne dezvoltăm ca personalități și să mergem pe căile vieții fără frică, și să învățăm să ne asumăm riscuri și responsabilități, și să învățăm din greșelile noastre, și să ajungem să recunoaștem greșelile altora. Zona de confort a omului reprezintă de fapt o ambianță plină de frică, timiditate, slăbiciune, mofturi, invidie, lașitate, laudă, nervozitate, numai confort nu. Pentru unii această zonă este mai restrînsă, pentru alții mai largă, însă majoritatea trăiesc într-o asemenea zonă. 

Doar motivația ne poate scoate din acest haos de sentimente negative. Doar motivația realizează un obiectiv, scop sau vis. Doar motivația ne face să fim mai productivi, deci mai buni, să ajungem oameni de succes și prin urmare, să fim mai fericiți. 

Așa cum pentru orice problemă există o soluție, la fel și pentru orice acțiune plănuită există o motivație care s-o aducă la statutul de realizată, trebuie doar identificată.