Pages - Menu

January 1, 2013

Unele chestii sunt chestii diferite

Frica și Panica sunt chestii diferite. Mi-e frică, dar nu mă panichez. Știu că mi-e frică, pentru că bătăile inimii devin mai dese și mai accentuate, dar nu mă panichez, pentru că înțeleg ce se întîmplă și pot să mă controlez să iau o decizie de moment, care mi se pare cea mai corectă.

Tristețea și Depresia sunt chestii diferite. Pentru că mă uit în gol și refuz azi să vorbesc cu oricine, nu înseamnă că îs depresivă, sunt doar tristă. E și asta o emoție, care zace în sîngele omului și din cînd în cînd își mai face simțită prezența, iar noi, e bine s-o mai lăsăm uneori să își trăiască momentul.

Oboseala și Lenea sunt chestii diferite. Dacă stau toată ziua în pat, de cum și unde m-am trezit, și acolo am rămas pentru tot restul zilei, nu înseamnă că fiecare zi e la fel și concluzia cuiva ar fi că sunt leneșă, ci pur și simplu am decis că azi nu fac nimic, îmi odihnesc trupul, azi e ziua lui. Și că azi e o zi neutră, adică eu decid ce fac cu mine, iar cel cu concluzia, ar trebui mai întîi să vadă rănile de pe mîinile mele. 


Neutralitatea și Nepăsarea sunt chestii diferite. Un prieten îmi cere un sfat, dar eu tac. Asta n-ar trebui să însemne că nu îmi pasă, ci doar încerc să păstrez o poziție neutră, pentru că de altfel sfatul meu ar fi decizia lui, iar decizia lui e viitorul lui. Eu însă, nu sunt în măsură să construiesc viitorul cuiva.


Concluzia mea este că fiecare ar trebui să-și vadă de chestiile, obiceiurile și îndeobște de felu' lui de-a fi și că nici unei ființe umane nu i s-a oferit capacitatea de a-i judeca pe restu'.